Tilbakemeldingane frå  kommuane var klare; alle jobbar for å få på plass løysingar med reduserte utslepp.

 

Det er særleg stort engasjement for å få på plass landstraum.  Dei frammøtte kommunane var samde om å oppretta ei felles arbeidsgruppe som skal jobba vidare med konkrete løysingar og samordna innsatsen. Det er elles veldig mange som gjer som Aurland hamnevesen, nemleg å setja eit tak på tal skip og passasjerar pr dag  - i samsvar med mellom anna kapasitet på utflukter.

 

Aurland og Stranda kommunar har frå 1. mars i år fått strengare reglar for skipstrafikk i verdsarvområda. Begge kommunane er glad for at dei andre cruisehamnene ber om tilsvarande krav som nasjonal norm. For Aurland og Stranda betyr cruise veldig mykje for lokalt næringsliv og arbeidsplassar.    Kommunane vil ha cruise også i framtida, men meir miljøvennleg.

 

Møtet i Oslo var oppløftande, seier ordførar Noralv Distad. Me møter kritikken mot cruise på ein konstruktiv måte, til gagn for alle partar.

 

Aurland med på felleserklæring om meir miljøvenlege cruiseskip Felleserklæring for en mer miljøvennlig cruisenæring

  1. Krav til at alle cruiseskip med operasjon i norske fjorder, sårbare områder i norske farvann eller norske cruisehavner, må operere i tråd med kravene for utslipp av NOX og SOX, slik beskrevet i ny forskrift fra Sjøfartsdirektoratet for verdensarvfjordene, med trolig ikrafttredelse fra 1. mars 2019.
  2. Felles krav til bruk av landstrøm for cruiseskip, for alle norske cruisedestinasjoner, med virkning fra 2025.
  3. Felles krav til utslippsfri drift av cruiseskip, inkludert inn- og utseiling til alle norske cruisedestinasjoner, så snart dette teknisk lar seg gjennomføre. Det tas sike på å tidfeste kravet til utslippsfri drift ved revisjon av erklæringen i 2021.
  4. Fra 2021 prioritere anløpende cruiseskip som kan dokumentere bruk av klima- og miljøtiltak, gjennom dokumentasjon av eksempelvis EEDI og EEOI, ved tildeling av anløpstidspunkt og kaiplass.
  5. Legge opp til at landstrømanleggene skal ha standardiserte grensesnitt for til- og frakopling, slik at anløpende cruiseskip kan benytte samme type utstyr i alle norske cruisehavner.
  6. Arbeide sammen for en årlig trinnvis økning av statlige farledsgebyrer, for anløpende cruiseskip som ikke tar i bruk landstrøm, i havner der landstrøm er tilgjengelig.
  7. Årlig trinnvis økning av kommunale havneavgifter for anløpende cruiseskip som ikke tar i bruk landstrøm, i havner der landstrøm er tilgjengelig.
  8. Utrede flerbruksmuligheter ved etablering landstrømanlegg for cruiseskip, for å øke utnyttelsesgraden og redusere kostnadene for landstrømanlegg
  9. Utrede mulighetene for å dekke cruiseskipenes oppvarmingsbehov ved kai.
  10. Kreve nullutslippsløsninger i all cruiserelatert busstransport fra og med 2022.
  11. Kreve nullutslippsløsninger i all transport av varer, avfallsbehandling, vedlikehold og andre tjenester relatert til cruiseskipets anløp fra og med 2022.
  12. Arbeide for at ny lov kan gi hjemmel for å innføre begrensninger på maksimalt antall cruisepassasjerer per dag, samt maksimalt antall cruiseanløp per dag.
  13. Vurdere om det finnes alternative, og mer egnede, kai arealer til cruisevirksomhet med utgangspunkt i miljø, sikkerhet og passasjervolum.
  14. Arbeide sammen for at Enova i større grad prioriterer midler til maritim næring for å stimulere til raskere utbygging av landstrøm i cruisehavner.